Miért lett keresztény az ex-muzulmán ateista Ayaan Hirsi Ali?

2024 febr. 5. | Divinity, Egyén, Filozófia, Társadalom | 13 hozzászólás

A Tűzfal podcast huszonötödik részében Ayaan Hirsi Ali ateista emberjogi aktivista meglepő pálfordulásának társadalmi és személyes okairól beszélgetünk. Ali kereszténnyé válásáról ebben a cikkben írtam már korábban. Most alaposabban is kibeszéljük, mi vezette az egyik legismertebb ma élő ateista gondolkodót (Christopher Hitchens mondta róla: „Valószínűleg a valaha élt legfontosabb közéleti értelmiségi, aki Afrikából jött.”) az ateizmus hátrahagyására és a keresztény hit magához ölelésére. Az epizódot megnézhetitek a Tűzfal YouTube csatornáján vagy meghallgathatjátok Spotify-on is. Ha tetszett, iratkozzatok fel a csatornánkra és osszátok meg másokkal is!

 

13 hozzászólás

  1. Gergely Erzsébet

    Számomra mindig élmény, ha betekinthetek embertársaim életszakaszainak lelki folyamataiba, fejlődésébe. Ez az élmény adatott meg ezen beszélgetésben, Ayaan Hirsi Ali kapcsán. Köszönöm.

  2. Szalai Miklós

    Sajnos én még nem tudtam meghallgatni. De meg fogom. Ayan Hirsi Ali megtérése elszomorított és elgondolkodtatott, és minden ateistát önvizsgálatra kell, hogy kényszerítsen. Ayan Hirsi Ali szépen és őszintén írta le a könyvében, miért lett vallásos (muszlim fundamentalista) és miért szakított az embernyomorító iszlám fundamentalizmussal. Ha ez az okos, őszinte, kereső ember most keresztény lett – akkor valami baj van velünk. Akkor mi nem tudjuk érthetően, okosan, szépen, meggyőzően kommunikálni a saját álláspontunkat.

  3. Szabados Ádám

    Vagy nem a kommunikáció a probléma, hanem arról van szó, amit Augusztinusz mondott: „Magadnak teremtettél bennünket ó Isten, és nyughatatlan a lelkünk, míg Benned meg nem pihen.”

  4. Szalai Miklós

    Holnap délután, a Párbeszéd Házában (Bp. Horánszky utca 20.) lesz beszélgetés, Alvin Plantinga „Tudás és keresztény meggyőződés” című könyvéről, Békefi Bálinton és Paár Tamáson (a fordító-szerkesztőkön) kívül Pöntör Jenő filozófus és én is részt fogok venni. Örülnék, ha ti is, Ádám blogjának olvasói, minél többen el tudnátok jönni a rendezvényre.

  5. Benchmark

    Miklós, hány órakor, melyik terem? Semmilyen infó sincs erről a programról a Párbeszéd Háza oldalain.

  6. Szalai Miklós

    Bocsi benchmark, este hat óra.

  7. Szalai Miklós

    Konferencia-terem. 6 órától 8 óráig.

  8. Benchmark

    Bocs, de sajnos nem tudok menni, majd máskor.

  9. Szabados Ádám

    Érződik, hogy Stumpf Andrásnak ateistaként nem tetszik ez a trend.

  10. Szalai Miklós

    Igen, bár nem derül ki, hogy ő ateista-e vagy sem, nem mondja el a saját véleményét. De mindenesetre a „kakukk-keresztény” kifejezés nagyon bántó. S. A.-nak nincs joga ahhoz, hogy más emberek meggyőződésének a hitelességét, őszinteségét kétségbe vonja.

  11. Szabados Ádám

    Pár éve egy beszélgetésben egyértelműen kiderült, Stumpf András is elismerte, hogy ateista.

  12. dzsaszper

    A kakukk-keresztény valóban sajátos kifejezés, különösen a Konstantin Kisin féle „lapsed atheist” kifejezéssel kontrasztban. Nekem matematikusként a háromértékű logika kettős tagadása jut eszembe…
    Ayaan Hirsi Ali írása kapcsán a hitvallásos mondatok hiánya is korrekt észrevétel. Ugyanakkor az írása végén van pár olyan mondat, hogy még sokat kell tanuljon a kereszténységről, ls hétről hétre ezt teszi a gyülekezetben: ha már a fa és a gyümölcs ennyire előkerült az írásokban, hátha még egy évet kap a fa, és a vincellér körülássa és megtrágyázza?

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Facebook Pagelike Widget

Archívum

LEGUTÓBBI HOZZÁSZÓLÁSOK