Love is love?

2019 aug. 6. | Divinity, Elmélkedések | 31 hozzászólás

A szerelem az szerelem. A férfi szereti a nőt, a nő a férfit, a nő a nőt, a férfi a férfit, a férfi a másik férfi nőjét, a nő a másik nő férjét, a férfi a gyermekét meg a másik férfi gyermekét, a gyermek a kólát, a nő a transzférfit, a transzférfi a transznőt, a transznő a férfit, a férfi a kecskét. A szerelemnek nincs határa. A szerelemnek nincs hitvallása. A szerelem az szerelem. Nem igaz? Gyűlölheti a férfi a férfit, aki elszereti a nőjét? Gyűlölhet a gyermek, akinek elszerették az apját? Vagy akinek csak apa jutott? Gyűlölheti a nő a nőt, aki a férjét úgy szereti, ahogy korábban ő szerette? Gyűlölhet a gyermek, akit a férfi, aki nem apja, úgy szereti, mint a férfi a férfit? Gyűlölhet az apa, akinek a fiát szereti a férfi, aki elhagyta érte a nőt? Lehet megbocsátásról beszélni ott, ahol a szerelem lép át határokat, ezért nincs vétek? A szerelem tényleg csak szerelem, határtalanul? Nincs hitvallása? Vagy ő maga a hitvallás? Vagy ma a multiknak van hitvallása? Biztos, hogy jó ez így?

31 hozzászólás

  1. zsolo75

    Kedves Ádám!

    Rendkívül szemléletes az írás minden pontjával tudok azonosulni.

    Sajnos az az értésem a humanista ideológia terjedése egy új szintre lépett és most már nyíltan provokatív módon terjesztik ezt a világnézetet. A teljes erkölcsi züllés és a fékek ellensúlyok lebontása zajlik a világban.

    Nagyon úgy néz ki,hogy tényleg az utolsó utáni időket éljük,és nagyon ébernek kell lenni. Az alábbi két igét is helyénvalónak érzem mert tökéletesen magyarázza ezt a folyamatot…

    „Jaj azoknak, akik a rosszat jónak mondják, és a jót rossznak. Akik a sötétséget világosságnak teszik meg, s a világosságot sötétségnek, ami keserű, azt édesnek, az édeset meg keserűnek. Izajás könyve.

    „A törvénytiprás titokban már folyik, csakhogy annak, aki azt most még visszatartja, el kell tűnnie az útból” 2 Thesszalonika 2:7

  2. Turbucz István

    Valaki azt kérdezte tőlem néhány napja. Valyon miért nem pusztitja el az ÚR a világunkat mint Szodomát és Gomorát.??Ugyaz van erkölcsileg ami ott volt?!

  3. Kunleány

    „Ha legalább tízet találok, akkor sem pusztítom el” — felelte az Örökkévaló. /1Móz.18.32./

  4. Ria

    A Turbucz Istvánnak feltett kérdéshez semmi köze az 1Móz 18:32-ben Írtakhoz. Az egészen másról szól.
    Isten ideje még nem jött el, mert sok egyéb mellett a hÍvők nem végzik a feladatukat az Úr Jézus parancsa szerint:
    „És az Isten országának ez az evangyélioma hirdettetik majd az egész világon, bizonyságul minden népnek; és akkor jő el a vég” (Mt 24:14).

  5. Szilágyi József

    II. Péter 2:7-8…

  6. Jozsef

    nem kell inni sem kólát, sem cukros löttyöket
    hanem: vizet, vagy sört, vagy bort,vagy pálinkát hálaadással és mértékkel

  7. kovacsdpisti

    Jozsef, teljesen egyetértek, minden szavaddal. 🙂

    Ádám, ez a Coca-Colás téma egy másik oldalt is felvet, amit az ideológiai bejegyzésekben nem bontottál ki, viszont multinál dolgozó emberként nap, mint nap találkozok vele. Ez pedig a multinacionális cégek jelentős térhódítása, és az ő filozófiájuk, amiben nagyon hasznos a sokszínűség, az elfogadás. Sokkal könnyebb együtt dolgoztatni egy indiait egy magyarral meg egy lengyellel mondjuk, hogyha minden határt elmosunk. Ez érdek.
    Nálunk is volt diversity (sokszínűség) tréning, amit részben egy buzi srác is tartott (nevezzük csunyán, ami csúnya), ez ki is derült a tréningen. A mi cégünk is felvonul a pride-on, a felső vezetéstől kapunk levelet, hogy legyünk ott, stb. De nem csak nálunk van így, többé-kevésbé ilyen a magyar multi világ tapasztalataim szerint.

  8. András

    Van itt egy bökkenő, h ti. ebben a szép „faljuk fel a világot” multis agymosásban, most begyújtottak egy új rakétát: eddig csak a terméket kellett lenyelni, most azonban ezek a cégek már ideológiai „küldetést teljesítenek”. Fogadatlan apostolokká avanzsáltak a „társadalmi felelősségvállalás” szent égisze alatt.
    A reklám pszichopaták azaz pszichológusok egy küldetést már sikerre vittek: globálisan nyeljük a löttyöt. Most kiderül mit tudnak még lenyomni a torkunkon (ha hagyjuk). 🙁

  9. Krisztián

    kovacsdpisti: „A mi cégünk is felvonul a pride-on, a felső vezetéstől kapunk levelet, hogy legyünk ott, stb.”

    Engem érdekelne, hogy ez hogy megy konkrétan. Számon tartják, hogy ki van ott? Van retorzió a hiányzóknak? Szabad ellenvéleményt kinyilvánítani a cégen belül?

  10. Steve

    Mindenki megnyugodhat, a Coca Cola ezen gonosz plakátjai mögött nem valamiféle magasztos akármi áll, hanem a pénz szerelme. A marketing osztály átgondolta, hogy összességében ezzel nyernek-e, vagy veszítenek-e, és úgy látták, hogy nyernek. Ezért megcsinálták. Az erkölcs századrangú kérdés.

    És persze nyernek. A cnn.com címlap sztoryként hozta le, hogy Magyarországon a bátor Coca Cola milyen hősiesen felkarolja a meleg jogokat a szeretet nevében és milyen igazán szellemes üzenetei vannak (pl. „Zero Sugar, Zero Prejudice” – igazán elmés). Ez a megjelenés máris lényegesen többet hoz a konyhára, mint ami a kis lokál piacunkon esetleg kárként jelentkezik (ha jelentkezik). A cikk persze megemlíti azt is, hogy (parafrázis következik) a bunkó keresztény fehérember náci intoleráns homofób magyar kormány retardált képviselői kicsinyes bosszúvágyuktól tekintve nem isznak kólát (haljanak szomjan a hülyék!) és néhány középkorban ragadt maradi előmagyar szánalmas online peticiócskát indított amit alig ír alá valaki, sötétek mint az éjszaka, különben is a magyarok nagy része természetesen a jólelkű, felvilágosult Coca Colát támogatja, az országban spontán kólaivó versenyek törtek ki, satöbbi, satöbbi. „The Coca-Cola Company strives for diversity, inclusion and equality in our business” fejti ki a kólagyár saját erkölcsi nemességének spontán átélése miatt el-elcsukló hangú szóvivője.

  11. wkm

    Steve,

    Logikus, amit írsz, és az is lehet, hogy ementén fut a sztori. Viszont szerintem nem pénzügyi érdekből teszik ezt, hanem küldetéstudatból fakadóan, kvázi tulajdonosi utasítás alapján. Ezek nyilvánvalóan a nyugati elit tagjai.

    Azért is értékes és népszerű, erős márkák alatt történnek ilyen jellegű propaganda anyagok megjelenítése, mert ezek a brandek elbírják a hátukon (Coca Cola, Apple, Sziget…stb). Ezek is elszenvednek némi presztízsveszteséget, de egy kicsi, közel ismeretlen márkanév szerintem rövid időn belül elsüllyedne egy ilyen színvallás után. Ezekre a márkákra az is jellemző, hogy főként a fiatalokat igyekeznek megszólítani, így a hatásuk a társadalomban hosszútávú lehet. Olyan márkák, akik a középkorúakat, vagy időseket célozzák, szerintem nem fognak ilyen jellegű megnyilvánulásokat tenni, egyelőre. Ezekre a korosztályokra gyengébben hatnak ezek a társadalom alakító törekvések, míg könnyen kontraproduktív lehet a termék vonatkozásában ez a marketing. 20-30 év múlva lehet, hogy ez is megváltozik.

    Az, hogy az emberek a munkahelyük, vagy a vélt közvélekedés miatt kevésbé emelik fel a szavukat ezekkel a jelenségekkel szemben, az nem jelenti azt, hogy nincs bennük ellenérzés, és ezt nem érvényesítik akár a pénztárcájukkal is. A fiatalokat célzók viszont egy képlékeny réteget ostromolnak, ezért a réteg vonatkozásában gazdaságilag sem öngyilkosság felvállalni a szivárványt.
    Persze az is lehet, hogy kicsit le vagyok maradva, és mind a nyugati társadalmak és a sajátunk is „előrébb” van/vannak már, úgyhogy már nincs kockázata ezeknek a megnyilvánulásoknak.

  12. dzsaszper

    Az igazán érdekes a multik hitvallása téma.

  13. Fernando

    wkm,
    Egyetértek. Sztem sem pénz az elsődleges.És az a furcsa hogy egy multi akar normát megszabni.

  14. Hebron71

    Nemrég nyergeltem át a Coca – Cola Zero-ra, a cukormentesség miatt…

    Nem vagyok nagy cola-fogyasztó, de néha kifejezett jólesik egy-két pohárral.
    Evangéliumi keresztényként mától – e ritka alkalmakkor – úgy érzem kötelességem Pepsit fogyasztani…

    Persze csak addig, amíg az nem ütközik keresztyén identitásommal.

    További esetleges probléma esetén sör, forrásvíz, szörpike és kecsketej fogyasztásra felkészül…

    🙂

  15. jozsef

    Hebron71
    ne tedd!!!
    1. a pepsi a mormonok tulajdona.
    2. a pepsi negédes lötty a coke-hoz képest

    mit tegyél?
    otthonodban,hálaadással igyad a Cocát!
    Nyilvánosan,vagy ha meglátnak Cola zugivóként,határolódj el tőle, mint anno Szt.Péter a pogányokkal való étkezéssel

  16. Szilágyi József

    Efézus 6:12

  17. V. Balázs

    Érdekes…

    Nem láttam a plakátokat, de most rákerestem, és bennem egy sokkal diferenciáltabb kép rajzolódik ki, mint az írásban és a kommentekben.

    A művész (marketinges) eredeti szándékától függetlenül a befogadóban különféle képzetek alakulhatnak ki. Ha csak a fenti képet/plakátot láttam volna, azt mondanám gyönyörű üzenetet közvetít, két férfi öleli egymást felvállalva így is szívből jövő szabadsággal az egymás iránti szeretetüket. Hiszen ez is az, nem erotika, hanem barátsággal teli szeretet, és ne gondoljon senki homoszexualitásra, ha ilylet lát, hanem előítélet nélkül feltételezze a legjobbat.

    Láttam egy másikat is, két lány együtt iszik egy üveg kólát szívószállal. Ebben látom magam előtt a kamasz lányokat, valamint játékos fiatal felnőtteket, akik nem akarnak felnőni, és így hirdetik a világnak, hogy ők a „legjobb barátnők”.

    A csavar a harmadiknál jön, ahol az imitált csók egyértelműen szexuális töltetű, és itt válik egészen zseniálissá számomra a történet, mert itt valóban homoszexualitásra utal, mégis ez csak az egyharmad.

    Összefoglalva, számomra azt jelenti ez a három plakát, hogy ne féljünk kimutatni a szeretetünket akár így is, én is öleltem már férfit barátsággal, továbbá, bár van homoszexualitás, nem minden az, ami annak látszik.

    Lehet, hogy mindez csak bennem csapódik így le, lehet, hogy csak én vagyok túl naív, de minden esetre összetettebb ez a kérdés, mint elsőre látszik…

  18. V. Balázs

    frissítés: A feleségem szerint a harmadik képen egy férfi és egy nő van. Ez egy kicsit változtat az előbb leírtakon, de ezzel egyidejűleg egy tágabb értelmezést is nyújt…

  19. Kovacsdpisti

    Krisztiàn,
    Nincs retorzió, és a legjobb tudomásom szerint számon sem tartják, aki nincs ott. Én személyesen adtam eddig tudtára nemtetszésemet, nagyobb hallgatósàg előtt nem. A cégnél kb. az összes közvetlen kollégàm tudja, hogy gondolkodom, plusz a Facebook-om is elég egyértelmű. Ameddig jól dolgozom, nem hiszem, hogy sok mindentől félnem kellene.

  20. Éva

    Így készül a káosz. Most kirekesztés elleni séta szerveződik, fogyatékosokkal és mindenkivel aki úgy érzi „kirekesztik” miközben tudjuk hogy
    – erőszakos terjesztése folyik a homoszexualitásnak (ami már megtermette gyümölcseit az LMBT-etc-vel, a poliamoriával, az egyetlen embert párkapcsolatként elismeréssel és az általános szellemi-erkölcsi erózióval)
    – a fogyatékosok pártfogása egyik fő munkaterülete a CitizenGO-nak -ahonnan az aláírásgyűjtés indult a reklámok ellen – elsők közt az értelmi fogyatékos magzatok életben hagyásával
    – az egyházi szervezetek különös figyelmet fordítanak a fogyatékosok felkarolására … és folytathatjuk.

    Ami a multikkal kapcsolatos észrevételeket illeti, mesélte valaki hogy olyan munkarendben kell dolgozniuk, ami szinte lehetetlenné teszi hogy kipihenjék magukat (ez egy üzem). Mintha csak azért találták volna ki, hogy ne tudjanak – valódi pihenőidőben – gondolkozni. Ez utóbbit épp az a barátom mondta, aki az információt !

    Az tény, hogy a REKLÁM elérte célját, odafigyelnek. Mert egyébként ki iszik kólát ? 🙂

  21. Kövi György

    Elírhatták ezt a plakátot: valószínú „sex is sex” akart lenni. A következő majd explicit lesz, ha ebből nem értenénk.

  22. Cypriánus

    Szerintem egyszerű elírás a multinacionális gigacég reklámja. Őszintén akarták megírni igazi hitvallásukat:

    „Lóvé az lóvé!!! ”

    Egy tűhegyes marketingfelmérés utáni fogyasztásnövelő kampány az egész. Persze abban is lehet tévedni. De ne gondoljuk, hogy nem arról szól az egész, hogy a CC mint ” ikonikus nyugati cég ” el akarja helyezni magát a nyugati fogyasztói társadalom új értékrendjében.

    Egész biztosan felmérték, milyen lesz a kampány PIACI hatása, mert más hatás meg nem érdekli őket .

    Valószínűleg igazuk van, ismerek olyan radikális, már már szélsőjobboldali embert, aki e kérdésben balról előzi Fodor Gábort és Cseh „a fél ország szerelmes bele ” Katalin botmixeres gyilkosságszakértőt.

  23. istván

    szia V. Balázs

    nem a képekkel van a baj (bár az a hetero kép elég undorítóra sikerült, mint általában, ha szexualitással adnak el valamit), hanem a felirattal.

    loveislove; ez hazugság.

    A szeretet nem okozhat kárt a saját tárgyának.
    ezért nem szeretet, ha az alkesz ivócimborák egymást kínálgatják az elvonó után.
    ezért nem szeretet, ha az anorexiás feleségednek segítesz fogyókúrázni.
    és az sem szeretet, ha a túlsúlyos feleségedet eteted, csak azért, mert jólesik neki, vagy szereted a kövér nőket.
    vagy ha a depressziós-inszomniás feleségedet korlátlan mennyiségben ellátod altatóval.
    ezért nem szeretet az sem ha homoszexuális emberek egymást legitimálják a betegségükben; és keresztény szempontból az Isten elleni lázadásban.

    (betegség: bármely élőlény fiziológiai felépítéséből logikusan következő bármely életfunkciójának külső vagy belső hatásra kialakuló, szerzett vagy öröklött sérülése.)

  24. Katona Simon

    Én az egészben azt nem értem, hogy miért kell egy termékkel együtt eladni egy ideológiát?
    Sőt nekem inkább az az érzésem, hogy egyre jobban az ideológia adja el a termékeit, és nem a termék reklámozza az ideológiát. Az ideológia felülírta a multi cégek eredeti célját, ami az volt, hogy eladjanak egy bizonyos terméket. Ma már a liberális ideológia (aminek csak egy szelete a homoszexuális propaganda) lett a nagyfőnök, és az irányítja a piacot is. Nekem ez az egész nagyon rímel a fenevad bélyegére: csak az vehet aki…csak az adhat aki…(noha még nem tartunk itt, de efelé halad).
    Az hogy ki mit lát a plakátban, az sokféle. Az én kollégáim sem látnak benne homoszexualitásra utaló jelet. Biztos az én 3 éves fiam se gondolná azt, hogy itt két férfi szerelmes. DE pont ezért hívják ezt a folyamatot érzékenyítésnek. Szép lassan hozzá szoktatnak, hogy észre se vegyük a változást. Következő plakátoknál majd egy lépéssel beljebb visznek minket az érzékenyítésben.

  25. Kövi György

    Katona Simon: „Az hogy ki mit lát a plakátban, az sokféle. Az én kollégáim sem látnak benne homoszexualitásra utaló jelet.”

    De a „zéró előítélet” olvastán vélhetően feltűnik nekik valami, és el kezdenek gondolkodni… pl. hogy egy lány is viselhet arcszőrzetet kólaivás közben, és nem dől össze a világ.

  26. Kharisz

    Balra Át – A 99% blogja
    Augusztus 6., 10:00 ·
    🥤🏳️‍🌈Örülünk, hogy mindenki ünnepli/utálja éppen a Coca Colát amiért szivárványszínű plakátokat rakott ki Budapesten. Nem baj, addig sem arról beszélünk, hogy a Sprite-hoz esőerdőket vágnak ki Dél-Amerikában, a kólához meg gyerekeket dolgoztatnak a Fülöp-szigeteken.
    Nehéz eldönteni, hogy a színes plakátok kérdésében a komplexusos álkonzervatívok vagy az emberi jogokat óriási kettős mércével mérő liberálisok a képmutatóbbak. A multikat viszont legalább ugyanannyira szeretik. #differentlogosameshit 🙈🙈🙈

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Facebook Pagelike Widget

Archívum

LEGUTÓBBI HOZZÁSZÓLÁSOK